Op het Dalton Lyceum Barendrecht hechten we veel waarde aan kwaliteit, degelijkheid en een goede begeleiding van onze leerlingen. De uitgangspunten van daltononderwijs vormen de basis voor onderwijs van hoog niveau en goede resultaten.
We werken voortdurend aan het verbeteren en verder ontwikkelen van de kwaliteit op school. Om duidelijk te krijgen op welke punten de school gewaardeerd wordt en wat de verbeterpunten zijn, is de mening van leerlingen en ouders onmisbaar.
Meer informatie (onder andere over resultaten, waardering en beleid) is te vinden op Scholenopdekaart.nl
en vogidsonline
Op het gebied van kwaliteit komen regelmatig allerlei onderwerpen aan de orde.
Enkele voorbeelden:
- Er zijn duidelijke afspraken over de uitvoering van het toetsingbeleid
- De geplande tijd voor onderwijstaken is realistisch
- Docenten zijn bevoegd, betrokken en bekwaam
- Leerlingen worden tijdens hun schooltijd optimaal begeleid
- Iedereen (leerlingen en medewerkers) gaat op school respectvol met elkaar om
- Allerlei middelen (bijvoorbeeld het tevredenheidsonderzoek) worden ingezet om de kwaliteit te controleren en te verbeteren
Ook hebben onze docenten regelmatig contact met ouders tijdens de ouderavonden. Dan wordt besproken hoe het gaat, of alles goed verloopt en of er misschien nog ergens extra hulp nodig is. We hebben op onze school een team van specialisten (bijvoorbeeld de zorgcoördinator en de dyslexiecoach) die we kunnen inschakelen als die extra hulp nodig is.